Friday, November 5, 2010

Pays/Country

30 Juin 2001 / June 30, 2001

Ton pays, il ressemble un peu au mien....je crois comprendre de
plus en plus Erin que le pays que je cherche s'il existe
n'est pas fait de terre, d'arbre, de maisons....il ne
s'agit en fait pas d'un pays....tu disais : `c'est ca que
je cherche, cette domicile, ce monde a moi ou je peux
placer mes esperances et ma tristesse....dis-moi
Fred...penses-tu a cet endroit...est-ce que c'est possible
a le trouver a ton avis?`...ce monde dans lequel tu peux
placer tes experances et tes tristesses je pense que c'est
un monde entouree de peau, un monde avec du sang qui coule
dans ces veines....ce monde est humain....ce monde va
bouger et evoluer avec toi....c'est je crois.....

-----

Your country ... it's a lot like mine. I believe I understand more and more, Erin, that the country I'm seeking (if it exists) isn't made of earth or trees or houses. It isn't about a country at all.

You said: "It's what I'm searching for, this domicile, my own world, where I can put my hopes and my sadness. Tell me, Fred, do you think about this place? Do you think that I'll ever find it?"

I think this world of yours, where you can put your hopes and sadness, is a world surrounded by skin, with blood that runs in its veins. It's a human world - it will evolve and move with you. That's what I believe.

No comments: